• Články
  • Doprava

Parní lokomotiva Bulík alias Ušatá mířící na Řipskou pouť v sobotu zastaví v Nelahozevsi hned dvakrát

DSCF0538
Historický vlak Šlechtična v Nelahozevsi v roce 2015.
Stovky železničních fanoušků se v sobotu 22. dubna 2017 opět chystají na kralupskou železniční stanici, na kterou opět po roce dorazí zvláštní Expresní vlak Svatý Jiří, tentokrát v čele s parní lokomotivou řady 464.0 zvanou Bulík, respektive Ušatá.

Nostalgický parní vlak pod názvem Expres sv. Jiří na čele s tažnou parní lokomotivou Bulík/Ušatá bude vypraven v sobotu 22. dubna v devět ráno z pražského Braníka.

Přes Hlavní nádraží (09.26), Holešovice (09.40), Roztoky (09.51) a Libčice (10.01) poté zamíří do Kralup nad Vltavou (10.10), Nelahozevsi (10.38), Vraňan (10:50) a dále do Ctiněvsi na Řipskou pouť (11.18), odkud zamíří do cíle své cesty, kterým je již tradičně železniční muzeum ve Zlonicích (12.06), odkud se na cestu zpět vydá v 15.42 hodin.

Na zpáteční cestě Expresní vlak Svatý Jiří na Mělnicku zastaví ve Vraňanech (16.46) a v Nelahozevsi (17:05).

Bulik04.Slechtic
Moudří rodiče a prarodiče s sebou berou svá dítka či vnuky, aby ve škole později snadno pochopili, co že to bylo někdejší "století páry".
V Kralupech, které jsou důležitou železniční křižovatkou, tento nostalgický vlak zastaví během cesty tam i zpět, a to vždy na celých 20 minut. Při cestě směrem z Prahy bude mít v Kralupech zastávku mezi 10.10 – 10.34 hodin, při zpáteční cestě Expres sv. Jiří v Kralupech opět zastaví mezi 17.12 – 17.33 hodin. Během obou kralupských zastávek bude lokomotiva expresu čerpat vodu, a to ze zásahové Tatry místních dobrovoných hasičů.

Zájemci o historickou železniční techniku jsou na kralupském nádraží maximálně vítáni, pořadatelé však naléhavě prosí zejména rodiče a prarodiče dětí, aby těmto věnovali zvýšenou pozornost především během jejich případného pohybu v kolejišti kolem lokomotivy a důsledně se řídili pokyny železničního personálu a staničního rozhlasu.

Lokomotivy řady 464.0 zvané Bulík nebo Ušatá patřily mezi československými strojvedoucími k těm nejoblíbenějším pro svoji vysokou spolehlivost. Lokomotivy tohoto typu byly vyráběny ke konci první republiky v letech 1933 - 1939, a to jak v pražské ČKD, tak ve Škodě Plzeň. Během těchto šesti let bylo v pražské ČKD vyrobeno hned 54 lokomotiv a ve Škodě Plzeň ještě dalších 22 kusů řady 464.

Bulik01
Každoroční příjezd nostalgického Parního expresu Svatý Jiří do Kralup vždy očekávají stovky nadšených železničních fandů a jejich ratolestí.
Provozní rychlost těchto lokomotiv byla až 90 km/h, v praxi však tyto prý dosahovaly bez potíží až stovky. Plně vyzbrojené lokomotivy vážily lehce přes 114 tun a jejich zásobníky pojaly až 13 kubíků vody a 7 kubíků uhlí. U bývalých ČSD tyto spolehlivé lokomotivy většinou setrvaly až do konce parní trakce v osmdesátých letech minulého století.

Zájemci o podrobou historii lokomotivy se mohou podívat na stránky hradecké výtopny (http://vytopnahradec.cz), zájemci o Řipskou pouť najdou příslušné detaily na Webu pořadatelských Krabčic (http://krabcice.cz), drážní fandové si jistě rádi předem prostudují stránky železničního muzea ve Zlonicích (http://zmzlonice.draha.net).

(mat)

Vytisknout

Přidat komentář


Poslední komentáře pod články

  • Likvidace staré skládky v Lešanech má odklad na další dva roky
    • Josef_Mareyi Před 1 týden
      Vypršel limit odkladu sanace loni? Vzhledem k nové výstavbě a blokaci dalších cest je sanace kompletního ...

      Číst dále...

  • Minipřípravka Dynama v Brozanech stříbrná
    • Mai Před 2 dny
      Greetings from Los angeles! I'm bored at work so I decided to check out your website on my iphone ...

      Číst dále...

  • Pálení čarodějnic opět na Višňovce a u hasičárny
    • Norris Před 3 dny
      Pretty great post. I just stumbled upon your weblog and wished to mention that I have really enjoyed ...

      Číst dále...

       
    • Jon Před 4 dny
      Hi there are using Wordpress for your blog platform? I'm new to the blog world but I'm trying to get ...

      Číst dále...

  • Válka Rosových s kralupským stavebním úřadem pokračuje
    • STEWcync Před 1 týden
      There are different ways to fry tomatoes, but each of them will require the hostess to spend several ...

      Číst dále...

Poslední příspěvky na diskusním fóru