• Články
  • Doprava
  • Parní lokomotiva Bulík alias Ušatá mířící na Řipskou pouť v sobotu zastaví v Nelahozevsi hned dvakrát

Parní lokomotiva Bulík alias Ušatá mířící na Řipskou pouť v sobotu zastaví v Nelahozevsi hned dvakrát

DSCF0538
Historický vlak Šlechtična v Nelahozevsi v roce 2015.
Stovky železničních fanoušků se v sobotu 22. dubna 2017 opět chystají na kralupskou železniční stanici, na kterou opět po roce dorazí zvláštní Expresní vlak Svatý Jiří, tentokrát v čele s parní lokomotivou řady 464.0 zvanou Bulík, respektive Ušatá.

Nostalgický parní vlak pod názvem Expres sv. Jiří na čele s tažnou parní lokomotivou Bulík/Ušatá bude vypraven v sobotu 22. dubna v devět ráno z pražského Braníka.

Přes Hlavní nádraží (09.26), Holešovice (09.40), Roztoky (09.51) a Libčice (10.01) poté zamíří do Kralup nad Vltavou (10.10), Nelahozevsi (10.38), Vraňan (10:50) a dále do Ctiněvsi na Řipskou pouť (11.18), odkud zamíří do cíle své cesty, kterým je již tradičně železniční muzeum ve Zlonicích (12.06), odkud se na cestu zpět vydá v 15.42 hodin.

Na zpáteční cestě Expresní vlak Svatý Jiří na Mělnicku zastaví ve Vraňanech (16.46) a v Nelahozevsi (17:05).

Bulik04.Slechtic
Moudří rodiče a prarodiče s sebou berou svá dítka či vnuky, aby ve škole později snadno pochopili, co že to bylo někdejší "století páry".
V Kralupech, které jsou důležitou železniční křižovatkou, tento nostalgický vlak zastaví během cesty tam i zpět, a to vždy na celých 20 minut. Při cestě směrem z Prahy bude mít v Kralupech zastávku mezi 10.10 – 10.34 hodin, při zpáteční cestě Expres sv. Jiří v Kralupech opět zastaví mezi 17.12 – 17.33 hodin. Během obou kralupských zastávek bude lokomotiva expresu čerpat vodu, a to ze zásahové Tatry místních dobrovoných hasičů.

Zájemci o historickou železniční techniku jsou na kralupském nádraží maximálně vítáni, pořadatelé však naléhavě prosí zejména rodiče a prarodiče dětí, aby těmto věnovali zvýšenou pozornost především během jejich případného pohybu v kolejišti kolem lokomotivy a důsledně se řídili pokyny železničního personálu a staničního rozhlasu.

Lokomotivy řady 464.0 zvané Bulík nebo Ušatá patřily mezi československými strojvedoucími k těm nejoblíbenějším pro svoji vysokou spolehlivost. Lokomotivy tohoto typu byly vyráběny ke konci první republiky v letech 1933 - 1939, a to jak v pražské ČKD, tak ve Škodě Plzeň. Během těchto šesti let bylo v pražské ČKD vyrobeno hned 54 lokomotiv a ve Škodě Plzeň ještě dalších 22 kusů řady 464.

Bulik01
Každoroční příjezd nostalgického Parního expresu Svatý Jiří do Kralup vždy očekávají stovky nadšených železničních fandů a jejich ratolestí.
Provozní rychlost těchto lokomotiv byla až 90 km/h, v praxi však tyto prý dosahovaly bez potíží až stovky. Plně vyzbrojené lokomotivy vážily lehce přes 114 tun a jejich zásobníky pojaly až 13 kubíků vody a 7 kubíků uhlí. U bývalých ČSD tyto spolehlivé lokomotivy většinou setrvaly až do konce parní trakce v osmdesátých letech minulého století.

Zájemci o podrobou historii lokomotivy se mohou podívat na stránky hradecké výtopny (http://vytopnahradec.cz), zájemci o Řipskou pouť najdou příslušné detaily na Webu pořadatelských Krabčic (http://krabcice.cz), drážní fandové si jistě rádi předem prostudují stránky železničního muzea ve Zlonicích (http://zmzlonice.draha.net).

(mat)

Vytisknout

Přidat komentář


Související články

Nelahozeves zažívá dopravní nápor, tisíce aut denně

DSCF7832Naše obec už čtvrtý týden na vlastní kůži zjišťuje, co znamená být tranzitní obcí. Jak se dalo očekávat, uzavírku Masarykova mostu v sousedních Kralupech nad Vltavou objíždí většina řidičů přes Nelahozeves.


Uzavírku kralupského mostu odnese Nelahozeves

DSCF7051Je to jen pár měsíců, co si naše obec oddechla po roční uzavírce železničního nadjezdu, a už se blíží další dopravní pohroma. Připravované uzavření mostu TGM v Kralupech nad Vltavou totiž dopadne nejvíce právě na Nelahozeves.

Aktualizováno 14. března: Doplněn výlukový jízdní řád autobusů MHD a mapa s novými dopravními značkami, které budou v obci instalovány po dobu uzavírky.


Parní lokomotiva Šlechtična v neděli zastaví v Kralupech i v Nelahozevsi

hvlak02Stovky železničních fanoušků se v neděli 26. dubna opět chystají na kralupské hlavní nádraží, na které opět po roce dorazí zvláštní Expresní vlak Svatý Jiří v čele s parní lokomotivou řady 475.1 zvanou „Šlechtična“.


Rychlíky z Kralup nebudou stavět v Holešovicích, končit budou na Masaryčce

nejedeSpráva železniční dopravní cesty zveřejnila mimořádnou změnu jízdního řádu platnou od pondělí 2. února 2015. Změna se dotýká i cestujících, kteří jezdí vlakem z Kralup do Prahy a zpět.


Do Nelahozevsi přijela Šlechtična

DSCF0538Expres sv. Jiří v čele s parní lokomotivou Šlechtična v neděli 26. dubna dvakrát zastavil v Nelahozevsi.

Poslední komentáře pod články

  • Krajské volby v Nelahozevsi vyhrál STAN
    • Radek Šebesta Před 6 měsíců
      Dobrý den pane Ryšavý, nevím kde jste zjišťoval informaci ohledně povinnosti zastupitelů zajišťovat volby.

      Číst dále...

  • Linka na zpracování odpadu životnímu prostředí neuškodí, řekl krajský úřad
    • josef.mareyi Před 6 měsíců
      schvaleno ... nelahozeves.cz/.../... (http://nelahozeves.cz/deska/linka-na-vyrobu-srf-v-arealu-skladka-uhy-uzemni-rozhodnuti/) ...

      Číst dále...

  • Seniora v Nelahozevsi zabil vlak, první pomoc mu poskytl místní student
    • Jakub R. Před 3 měsíců
      Přesto, že toho hocha neznam, tak vypovída o jeho lidských kvalitách. Je hezké, že tu ještě jsou lidé ...

      Číst dále...

       
    • Jirka40 Před 5 měsíců
      Dominik je super, a doufejme že nepůjde ve stopách svého otce,pač na něj byt hrdy nemůže

      Číst dále...

  • Vlaky do Nelahozevsi budou jezdit každou hodinu
    • Tomáš Robek Před 6 měsíců
      Jen oprava: autobusy v trase Mělník-Kralupy přes Nelahozeves nikdy nejezdily,pouze při předposlední uzavírce ...

      Číst dále...

Poslední příspěvky na diskusním fóru